19 Mart 2014 Çarşamba

CUMALIKIZIK - GÖLYAZI (APOLYONT)

BURSA - CUMALIKIZIK - GÖLYAZI (APOLYONT)

Bütün bir senenin yorgunluğunu atmak için yola çıkmayı planlıyoruz. 1.gün için yol güzergahımı Bursa Cumalıkızık, Uluabat Gölü içindeki Apolyont ve Çanakkalenin Assos antik kendi olarak belirledim. Sabah 7:30 gibi çıkmayı planlarken biricik eşim sağ olsun hazırlanamadığı için 9:30 sularında yola çıktık.




İlk olarak TRT Belgeselde izlediğim ve merak ettiğim Bursa'nın Cumalıkızık köyünü ziyaret ettik.



Yolu düşen herkesin mutlaka görmesi gereken bir yer olduğunu düşünüyorum. Resmen Osmanlı tarihi kokan daracık sokakları, taş döşemeli yolları ve antik evleriyle muhteşem bir doğası vardı bu Osmanlı köyünün...

Burayı görene kadar tatile çıkma fikri bana çok şey ifade etmiyordu ama artık tatilde olduğuma inanmaya başlamıştım. Güzel bir köy kahvaltısının ardından gittiğim her yerde olduğu gibi buzdolabı magnet koleksiyonum için magnet aldım.



Şarkıcı Emrah'ın oynadığı KINALI KAR dizisi ve MİHRİBAN filminin de burada çekildiğini öğrendim. Çekim yapılan evleri dolaştık

Cumalıkızık Etnografya Müzesine gittik fakat kapalıydı.


İnternet araştırmalarım sonucunda bulduğum APOLYONT GÖLÜ'ne doğru yola koyuldum. Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra ada halindeki bu yere ulaştım. Adanın hemen girişinde AĞLAYAN AĞAÇ adında 700 yaşında olan devasa bir çınar ağacı gördük.

Fotoğraflarımızı çekip çay bahçesinde birer çay içtikten sonra tekrar yola koyulduk.


Yaklaşık 2 saatlik bir yolculuğun ardından Susurluk'taki YÖRSAN dinlenme tesislerine gelerek bol köpüklü Susurluk ayranlarımızı içtik.


Artık hava kararmaya başlamıştı biran önce bir otel bulup yerleşmeliydik. Bu nedenle son sürat EDREMİT, AKÇAY VE ALTINOLUK üzerinden ASSOS'a geldim. 2 sene önce Altınoluk'u gezdiğimden zaman kaybetmeden Assos'un yolunu tuttum. Rezervasyon yaptırmadan geldiğimden dolaşırken ETAP ALTINEL OTEL'i  tuttuk. Yolu düşenleri bilgilendirmek için yazıyorum 2 kişi sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil 100 TL'ye kaldık.



Bütün bir senenin yorgunluğun Odamız resimdeki gibi rahat ve ferahtı. Otele yerleştikten bir süre sonra Assos'un sahilinde eşimle bir tur atıp günü bitirdik. 1 güne 3 güzel mekan sığdırdığımız için mutluyduk...


CUMALIKIZIK-APOLYONT (GÖLYAZI)-ASSOS



0 yorum:

Yorum Gönder